Philippe Cohen Solal, a nyugati civilizáció háttércédézési szokásait gyökeresen átalakító triphop-tangó zenekar, a Gotan Project, meghatározó tagja új zenekarával lépett fel az A38-on. Vagyis inkább ez is projekt, amely a country-zenét ötvözi az úgynevezett elektronikával.



Emlékeztek, milyen az, amikor az ember a Szigeten két sátor hangkörének épp a határán áll? Az egyikben a dj pakolja a dinamikusabb fajta lounge-ot, a másikban hangol a citerazenekar. Épp azon a ponton állsz, ahol mindkettőt jól hallani, az egyik pillanatban öszefolynak-találkoznak, a másikban egyértelműen szét tudod választani a kettőt. Érdekes akusztikai tapasztalat, de két percnél tovább hallgatni őrjítő. Kicsit igazságtalanul túlzó a példa, de segíthet elképzelni az élményt, amit a Moonshine Sessions nyújt.

A készülő lemezről eddig csak egy szám jelent meg, annak alapján annyi engedményt adhatunk, hogy valószínűleg belejátszott a csütörtök esti teljesítménybe: Cohen Solal és steelgitáros barátja, Bucky Baxter, gyakorlatilag először játszották ezt a programot. Ami nagyjából úgy nézett ki, hogy Solal rakosgatta az elég eklektikus lemezeket, Baxter pedig a viszonylag hangosan szóló zenétől nagyjából függetlenül nyűtte az agyoneffektezett-visszhangosított steelgitárt. Solal néha szájharmonikázott – nyilván mert az is olyan countrys -, ez szintén szét volt visszhangosítva – a minden hangszeren csutkára tekert delay annyiban jót tett, hogy köztudomásúlag elfedi a hibákat.

A megjelent maxin az arányok jóval ízlésesebbek, bár a felvételről az is érezhető, hogy az erre projektre kitalált megszólalás sem mutat túl a Gotan Project szintén elég műanyag-ízén. Alapvetően popdal, elektronikával dúsítva, a countryságot jelzésértékű bendzsó, szájharmonika és – a koncerten hallhatónál jóval kevesebb és tartózkodóbb - steelgitár jelzi. A Sex Pistols-feldolgozást azért kiváncsian várjuk.